Introduktion av Planning Center Services för teammedlemmar

Planning Center Services är ett online-system som låter dig hantera ditt schema, uppdatera kontaktinformation och få åtkomst till gudstjänstplaner och filer.

Du kan komma åt tjänster från webben eller mobilappen på din telefon eller surfplatta.

För att få åtkomst till Services behöver du ha blivit inlagd i systemet av din teamledare.

 

Se en introduktionsvideo (på engelska) om åtkomst till Services från mobilappen och läs vidare för att lära dig hur du får ut mesta möjliga av ditt konto och vet vad du kan förvänta dig!

 

Hur får jag tag på mobilappen?

Med mobilappen Services kan du hantera ditt schema eller förbereda dig för ditt uppdrag. Du kan installera Services-mobilappen på din enhet från:

 

Vad kan jag göra i Services?

Du kan hantera ditt schema, uppdatera din information och få tillgång till information från Services webb- eller mobilapp.

 

Hantera schemat för dig själv (och ditt hushåll) från sidan My Schedule.

  • Acceptera eller avvisa schemaläggningsförfrågningar.
  • Registrera dig för lediga positioner.
  • Blockera datum som du vet att du inte kommer att kunna medverka.

 

Uppdatera personlig information under Your Profile.

  • Hantera dina schemaläggningsinställningar.
  • Uppdatera din kontaktinformation och profilbild.
  • Återställ ditt lösenord.

 

Hur kan jag få hjälp?

Om du inte är säker på hur du gör något kan du få hjälp via webben eller mobilappen. Observera att allt är på engelska.

 

Hjälp för Services på webben

Det finns hjälpavsnitt speciellt framtagna för teammedlemmar i avsnittet Team Members Basics i Services Help Center.

Du kan också klicka på frågetecknet i det övre högra hörnet på en sida i Services för att söka dokumentation eller kontakta supporten.